Titel
Titel
Kinderen in een school ontwikkelen zich het best in een vriendelijke, open, duidelijke en gezellige omgeving. Rust en regelmaat zorgen ervoor dat er ruimte en aandacht is voor ieder kind. In overleg met de kinderen zijn er regels en schoolafspraken gemaakt.Respect voor de ander, saamhorigheid, opkomen voor onrecht en veiligheid zijn de sleutelbegrippen.
Natuurlijk wordt wel eens een kind bestraft, maar we steken meer energie in het belonen van goed gedrag en het aanleren van wenselijk gedrag.
Ook sfeer en aankleding zijn van belang voor een prettig klimaat. Vandaar dat wij aandacht besteden aan een uitnodigende, gezellig ingerichte, maar gestructureerde en opgeruimde omgeving, waar kinderen graag naar toe gaan.
In de groep speelt de leerkracht een belangrijke rol. Een positieve, vriendelijke en duidelijke houding is van belang. De leerlingen spreken de leerkrachten aan met juf of meneer, gevolgd door de voornaam.
Er zijn duidelijk omschreven consequenties die volgen op het overtreden van gedragsregels. Wij streven naar een rustige, veilige schoolomgeving, waarin iedereen zich prettig voelt.
Onze basiswaarden zijn respect, motivatie, verantwoordelijkheid en plezier.
Op school hanteren wij de algemene schoolregel: ‘Wij zorgen dat iedereen het fijn heeft op school!’
Helaas komt het wel eens voor dat er toch sprake is van ruzie, pestgedrag of respectloos gedrag. Om kinderen weerbaarder te maken hanteren wij de drie stappen van PBS.
De 3 stappen zijn:
Stap 1: Zeg: ‘Stop’.
Stap 2: Loop weg als het vervelende gedrag niet stopt
Stap 3: Als het vervelende gedrag niet stopt, ga dan naar een volwassene en vertel het probleem
De stappen worden in de eerste week na de zomervakantie middels PBS-lessen aangeleerd en regelmatig herhaald. De stappen zijn een onderdeel van het pest-preventie-programma van onze school.
Kinderen in een school ontwikkelen zich het best in een vriendelijke, open, duidelijke en gezellige omgeving. Rust en regelmaat zorgen ervoor dat er ruimte en aandacht is voor ieder kind. In overleg met de kinderen zijn er regels en schoolafspraken gemaakt.Respect voor de ander, saamhorigheid, opkomen voor onrecht en veiligheid zijn de sleutelbegrippen.
Natuurlijk wordt wel eens een kind bestraft, maar we steken meer energie in het belonen van goed gedrag en het aanleren van wenselijk gedrag.
Ook sfeer en aankleding zijn van belang voor een prettig klimaat. Vandaar dat wij aandacht besteden aan een uitnodigende, gezellig ingerichte, maar gestructureerde en opgeruimde omgeving, waar kinderen graag naar toe gaan.
In de groep speelt de leerkracht een belangrijke rol. Een positieve, vriendelijke en duidelijke houding is van belang. De leerlingen spreken de leerkrachten aan met juf of meneer, gevolgd door de voornaam.
Er zijn duidelijk omschreven consequenties die volgen op het overtreden van gedragsregels. Wij streven naar een rustige, veilige schoolomgeving, waarin iedereen zich prettig voelt.
Onze basiswaarden zijn respect, motivatie, verantwoordelijkheid en plezier.
Op school hanteren wij de algemene schoolregel: ‘Wij zorgen dat iedereen het fijn heeft op school!’
Helaas komt het wel eens voor dat er toch sprake is van ruzie, pestgedrag of respectloos gedrag. Om kinderen weerbaarder te maken hanteren wij de drie stappen van PBS.
De 3 stappen zijn:
Stap 1: Zeg: ‘Stop’.
Stap 2: Loop weg als het vervelende gedrag niet stopt
Stap 3: Als het vervelende gedrag niet stopt, ga dan naar een volwassene en vertel het probleem
De stappen worden in de eerste week na de zomervakantie middels PBS-lessen aangeleerd en regelmatig herhaald. De stappen zijn een onderdeel van het pest-preventie-programma van onze school.
Header: 1 kolom tekst met media
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent facilisis id urna a pulvinar. Cras ac scelerisque augue. Donec non nulla in lorem interdum aliquam vel eget erat. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In nibh diam, convallis ut posuere sit amet, feugiat nec nunc. Pellentesque dapibus lacinia odio non ullamcorper. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Cras rhoncus lobortis lectus, non laoreet enim ultricies in. In ut arcu at massa pharetra posuere id ac metus. Maecenas quis diam id purus condimentum maximus sit amet et lacus. Aenean faucibus vehicula tincidunt.
Donec mollis ante nec felis accumsan auctor. Donec consequat arcu nibh, id fringilla felis fringilla suscipit. Sed facilisis luctus metus, id varius augue posuere ut. Aliquam velit odio, porta vitae nulla at, auctor dictum urna. Etiam dictum orci tellus, et aliquam mi auctor ut. Nunc leo dolor, tempus vestibulum ex nec, luctus tincidunt nunc. Integer in dui a enim congue interdum. Aenean vel nulla eget nibh finibus pulvinar placerat eget lectus. Curabitur lectus enim, lobortis imperdiet imperdiet vel, viverra vitae lectus. Sed euismod magna non orci lobortis, eget mollis ligula pellentesque. Nullam iaculis, lectus vel sollicitudin commodo, libero ante dictum turpis, id fermentum urna nisl ut ligula. Vestibulum placerat egestas ligula, nec auctor arcu consequat eget.
2 kolommen afbeelding en tekst
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent facilisis id urna a pulvinar. Cras ac scelerisque augue. Donec non nulla in lorem interdum aliquam vel eget erat. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In nibh diam, convallis ut posuere sit amet, feugiat nec nunc. Pellentesque dapibus lacinia odio non ullamcorper. Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Cras rhoncus lobortis lectus, non laoreet enim ultricies in. In ut arcu at massa pharetra posuere id ac metus. Maecenas quis diam id purus condimentum maximus sit amet et lacus. Aenean faucibus vehicula tincidunt.
Donec mollis ante nec felis accumsan auctor. Donec consequat arcu nibh, id fringilla felis fringilla suscipit. Sed facilisis luctus metus, id varius augue posuere ut. Aliquam velit odio, porta vitae nulla at, auctor dictum urna. Etiam dictum orci tellus, et aliquam mi auctor ut. Nunc leo dolor, tempus vestibulum ex nec, luctus tincidunt nunc. Integer in dui a enim congue interdum. Aenean vel nulla eget nibh finibus pulvinar placerat eget lectus. Curabitur lectus enim, lobortis imperdiet imperdiet vel, viverra vitae lectus. Sed euismod magna non orci lobortis, eget mollis ligula pellentesque. Nullam iaculis, lectus vel sollicitudin commodo, libero ante dictum turpis, id fermentum urna nisl ut ligula. Vestibulum placerat egestas ligula, nec auctor arcu consequat eget.